CULTURA

Concerto de Música Ficta no Festival de Músicas Contemplativas

30/03/2015 Dentro do Festival de Músicas Contemplativas, que está desenvolvéndose durante a Semana Santa na nosa cidade, este martes teremos o concerto de Música Ficta no Convento de Santa Clara ás 20:30 horas. Presentan o programa Cristóbal de Morales… Requiem dirixidos por Raúl Mallavibarrena. As entradas son de balde, pero hai que retirar invitación antes no despacho de billetes do Teatro Principal que está aberto esta semana de 17:00 a 21:00 horas.

Parece o máis probable que Cristóbal de Morales (ca.1500-1553) escribise o seu Réquiem a cinco voces durante a súa estadía en Roma, sendo cantor da Capela Sixtina, institución da que formaba parte dende 1535. Foi impresa xunto con outras seis misas máis no seu Missarum Liber Secundus, publicado na cidade papal en 1544. Formuláronse varias hipóteses sobre a súa finalidade e motivación, pero ningunha delas foi probada documentalmente. Mesmo se especulou coa idea de que Morales compuxese este Réquiem para o funeral de Isabel de Portugal, esposa de Carlos V, falecida en 1539. Pero non hai probas concluíntes. Trátase, certamente, dunhas das mellores páxinas saídas da pluma do xenio hispalense. Segue a estrutura habitual das misas de defuntos, cunha sequentia polifónica só para o verso Pé Jesu (o resto interpretábase en canto plano). A sólida intensidade do Introitus, gobernada pola sobriedade estática do cantus firmus, anuncia as intencións do autor. A súa formulación ten algo de magmático, cun discurso pausado pero sempre en movemento, sutilmente salpicado de debuxos singulares que parecen querer empurrar o texto cara adiante. A súa sonoridade é ampla, ambiciosa, percorrida por eses retardos de cuarta que inxectan tensión en cada palabra e que resolven con elegantes e solemnes bordaduras. A súa escoita é unha viaxe á austeridade da morte.

Música Ficta
Está considerado un dos máis destacados renovadores da interpretación da música antiga no noso país. Dende a súa fundación en 1992, realizou xiras e concertos polos máis importantes festivais nacionais, así como actuacións en Italia, Grecia, Francia, Noruega, Alemaña, Chequia, Polonia, Túnez, Exipto, Xordania, Líbano, Siria, Sudamérica, Estados Unidos e Xapón. Ata a data a súa discografía comprende dezasete discos, algúns dos cales obtiveron premios e mencións en España, Francia e Estados Unidos. En setembro de 2002 apareceu, con motivo do 400 aniversario da súa composición, o Officium Defuntorum de Tomás Luis de Victoria, disco premiado como mellor disco de música renacentista do ano 2002 pola revista CD Compact e seleccionado para a Colección de Clásicos de El País. En 2005 iniciaron unha serie de gravacións para o selo Enchiriadis en torno ao tempo do Quixote, ofrecendo varias primicias mundiais como o Cancionero de Turín ou o Parnaso Español de Pedro Ruimonte. Xunto co Ensemble Fontegara interpretaron as Musikalische Exequien de Schütz, o Dixit Dominus de Haendel, o Stabat Mater de Pergolesi, La Senna Festeggiante de Vivaldi, a Messe des morts de Charpentier, ademais doutras obras de Purcell, Buxtehude ou Bach. En 2005, xunto coa orquestra Civitas Harmoniae, interpretaron en versión escénica a zarzuela de Sebastián Durón Salir el Amor del Mundo.

En 2007 completaron os tres volumes da primeira gravación mundial da integral das Villanescas Espirituales de Francisco Guerrero. En 2010 apareceu, con extraordinaria acollida da crítica, a súa gravación dos 18 Responsorios de Tinieblas de Tomás Luis de Victoria, primeiro dunha serie de proxectos encamiñados a conmemorar, en 2011, o 400 aniversario da morte do compositor abulense. En 2012 publicaron Músicas Viaxeiras, con repertorio das tres culturas e, en 2014, presentaron o seu último disco, Live in New York, co concerto realizado na Hispanic Society de Nova York co programa Columbus, composto por música colonial americana. Musica Ficta é membro fundador da Asociación de Grupos Españois de Música Antiga (XEMA).

Raúl Millavibarrena
Nado en Oviedo en 1970, comezou os seus estudos musicais co seu pai Juan Bautista Mallavibarrena. Especializado no repertorio dos séculos XV ao XVIII, é fundador e director dos grupos Musica Ficta e Ensemble Fontegara, así como do selo discográfico Enchiriadis. Dirixiu concertos nos principais festivais de España e en diversos países de Europa, Magreb, Oriente Medio, Suramérica, Estados Unidos e Xapón, con repertorio que vai dende a música medieval ata oratorios de Monteverdi, Haendel e Bach, zarzuelas barrocas, cantatas e óperas de Vivaldi, pasando polo máis amplo repertorio renacentista europeo. En 2009 dirixiu O Mesías de Haendel á Orquestra Filharmónica de Málaga e en 2013 o Dido e Eneas de Purcell. A súa discografía comprende dezasete discos como director musical e máis de trinta como produtor. É invitado regularmente a impartir cursos e conferencias en universidades (Valencia, Málaga, Castela-León, Autónoma de Madrid, dos Andes-Colombia) e centros especializados.

Compartir: